John Altman introduceert biologische popcorn

[PERSBERICHT]

Twee Amsterdamse zussen introduceren biologische popcorn voor tussendoor

Een lekker en natuurlijk tussendoortje, waar je blij van wordt. Dat zijn de noten en popcorn van John Altman. Deze duurzame tussendoortjes worden echt ambachtelijk bereid en de popcorn is vanaf nu zelfs 100 procent biologisch. Ook heeft het Nederlandse foodmerk een nieuwe popcorn-smaak toegevoegd: sweet cinnamon. John Altman is ontwikkeld door twee zussen uit Amsterdam.

Mensen eten John Altman popcorn

Veel snacks die in de winkelschappen te vinden zijn, zitten barstensvol onnodige toevoegingen en ongezonde ingrediënten. Van chocoladerepen tot chips, bitterballen en koek. Dat kan ook anders, concludeerden Julie en Marie Claire van der Lande drie jaar geleden. Het bleek het begin van een nieuw ondernemersavontuur. "We zijn begonnen met popcorn en hebben daarna ook verantwoorde noten aan ons assortiment toegevoegd", aldus Julie van der Lande. "In het biologische schap is het aanbod nog steeds behoorlijk degelijk, zelfs een tikkeltje saai. Wij vinden dat het leuker kan. En nog veel lekkerder bovendien.”

Biologische popcorn

Honderd procent natuurlijk en verrassend van smaak. Dat zijn de duurzame tussendoortjes van John Altman. De noten zitten vol met gezonde vetten en voedingsstoffen, de popcorn is laag in calorieën. Zo kan iedereen voortaan onbezorgd snacken. "Onze popcorn is nu biologisch gecertificeerd. Dat betekent dat we gebruik maken van verantwoorde biologische ingrediënten die groeien zonder gebruik van pesticiden en kunstmest”, aldus Van der Lande.

Nieuwe smaak

John Altman verrast mensen graag met smaken die net even anders zijn. Het foodmerk heeft daarom nu een nieuwe smaak toegevoegd: sweet cinnamon. "Dat is het directe gevolg van de keuze die ons testpanel heeft gemaakt. Deze knapperige, licht gezoete popcorn met een vleugje kaneel kwam bij onze fans als beste uit de bus", zegt Van der Lande. De sweet cinnamon van John Altman wordt - net als alle andere producten van het foodmerk - ambachtelijk gebakken in grote ketels. "En het blijft niet bij sweet cinnamon alleen. We gaan binnenkort nog meer nieuwe smaken presenteren."

De naam John Altman is gebaseerd op een hippie uit San Francisco. Hij deelde gratis snacks uit op het strand, uit liefde voor de planeet en de mensen om hem heen. “Hij deed dit onder het motto ‘Spread the love’. Die boodschap willen wij ook graag uitdragen."